044594-30-30
01014 Україна, м.Київ,
бульв. Лесі Українки, 29
Скільки коштує ваш обід у літаку?

Ми часто раніше вибирали авіакомпанію, бо вона годує.  Напевно саме з цього багато хто так любить/любив Turkish Airlines.  Я ще пам'ятаю запечений лосось в економі турків.

Але ці часи давно минули, і на пасажирах економлять хто як може.

Цікаві інсайти були злиті Lufthansa з приводу вартості їхніх обідів в економ-класі на близькомагістральних рейсах.  Нагадаю зараз там безкоштовно дають сендвіч та воду.  Вартість цього набору на пасажира – 0.89 євро.  У рамках стратегії економії сендвіч приберуть і залишать лише воду за 0.33 євро.  Тобто сендвіч коштував 0.56 євро.

Ну з огляду на його вартість не дивно, що він не їстівний.

А тепер давайте порахуємо скільки заробляє авіакомпанія, включаючи таку економію.  За середнього завантаження за рейс 120 осіб економія на одному рейсі становитиме аж(!) 67.2 євро.  Але Lufthansa, вилучаючи сендвіч, розраховує збільшити прибуток від продажу харчування на борту.  У середньому один пасажир на борту купує на 8.62 євро.  Не зрозуміло скільки пасажирів додатково робить таку покупку через те, що їм тепер не даватимуть безкоштовний сендвіч.

Я не думаю, що таких людей у середньому більше ніж 25%, тобто 30 осіб додатково куплять їжу на 258 євро на рейсі.  Але знову ж таки не всю їжу купують і частину її доводиться викидати, так що думаю реально прибутку не більше 200 євро за рейс.  Додамо сюди економію 67.2 євро отримуємо прибуток 267 євро за рейс.

Lufthansa робить кілька сотень близькомагістральних рейсів на день.  Нехай буде 300 на день, на рік це становитиме прибутку більше 29 млн євро, тільки за те, що приберуть безкоштовний сендвіч.

Чи виправдана така економія?  Напевно, у короткостроковій перспективі такий інструмент отримання прибутку виправданий.  Але чим тоді Lufthansa відрізнятиметься від WizzAir у довгостроковій перспективі?  Що мені пропонує перевізник особливого?  Крісла у них однакові, крок крісел плюс/мінус один і той же, багаж за доплату.  Унікальний customer experience?  Ну вже точно ні.

У довгостроковій перспективі мені здається такі економії на шпильках призводять до відтоку лояльних клієнтів, де на них менше економлять.

Мегатур
Подбор тура
Пошук